sobota, 21 marca 2015

Pomysł na pyszne śniadanie-Jajecznica ;)


Jajecznica na śniadanie jest to bardzo szybkie w wykonaniu danie. Kilka jajek, jakieś dodatki, parę minut i możemy jeść. Ja lubię eksperymentować przy jedzeniu i chciałam się z wami podzielić moim pomysłem na jajecznicę. Mojemu dziecku baaaardzo smakowało :)

Jajecznica z czerwoną papryką, cebulką, szynką i żółtym serem.

Składniki:
-4 średnie jajka,
-2 grube plastry szynki pieczonej,
- pół średniej cebuli, 
- 1/3 średniej papryki czerwonej,
- ser żółty ok 2 plasterki,
- łyżka masła,
-sól, pieprz.


Wykonanie:
Masło rozpuszczamy na patelni, cebulę kroimy w drobną kosteczkę, następnie dodajemy do masła. Paprykę oraz szynkę kroimy w kostkę i kiedy cebula się zeszkli, dodajemy do niej najpierw szynkę i mieszamy, niech nam się trochę podpiecze, a następnie paprykę. Przykrywamy pokrywką i dusimy chwilkę aż papryka zmięknie. Zdejmujemy z ognia, wbijamy umyte jajka, dodajemy sól i pieprz i odkładamy z powrotem delikatnie mieszając. Ser można albo zetrzeć na tarce albo po prostu podrobić i wrzucić do smażącej się jeszcze jajecznicy, tak żeby zdążył się rozpuścić. Kiedy nasze danie jest gotowe, sprawdzamy czy nie trzeba jeszcze doprawić. Można podawać z keczupem ( mój syn tak lubi ) :) 
Smacznego 



 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz