poniedziałek, 11 maja 2015

Tato, a po co to?







 Kiedy nasze dzieci są już coraz większe, stają się bardzo ciekawskimi istotkami :) Gdy potrafią już mówić, nawet po swojemu, bo rodzice i tak je w miarę rozumieją, zaczynają pytać. Dosłownie o wszystko! Zadają pytania takie, że sami najchętniej byśmy siedli przed komputerem i po prostu to wygooglowali :) No tak, dzieci mają talent i pomysły do dziwnych pytań. Niestety wielu rodzicom te pytania wydają się mało ważne,
a dla naszych pociech mają ogromne znaczenie, w końcu pytając uczą się, zdobywają wiedzę, więc lepiej nie zbywać dziecka, że pyta o głupoty, a po prostu mu odpowiedzieć! 

Tylko skąd znać na wszystko odpowiedzi? Można skorzystać z internetu, albo też można zaopatrzyć się w ciekawe książki, w których znajdziemy różne pytania dzieci, które nam by nawet do głowy nie przyszły. Ja ostatnio kupiłam bardzo fajną książkę Wojciecha Mikołuszko pt.: " Tato, a po co to? Czyli 50 odpowiedzi na jeszcze dziwniejsze pytania." Książka od razu przypadła mi do gustu i sama z chęcią przeczytałam odpowiedzi na niektóre mnie nurtujące pytania :) 
Kiedyś Eryk zapytał mnie co tak szumi? ( chodziło mu o wiatr), no więc mu odpowiedziałam i oczywiście zabił mnie pytaniem a co to jest wiatr?! No i jak ja mam to wytłumaczyć trzylatkowi?A tu proszę, jak znalazł w tej książce  jest odpowiedź w sam raz aby wytłumaczyć to dziecku:)



W książce znajdziemy wiele naprawdę przedziwnych pytań zadawanych przez rodzeństwo: Kacpra i Idę swojemu tacie. Do każdego pytania znajdziemy interesującą i naprawdę wyczerpującą odpowiedź, a także ciekawe ilustracje, pomagające zrozumieć dziecku o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi :)


Więc jeżeli Twoje dziecko zadaje Ci już pytania dziwnej treści lub podejrzewasz, że niedługo to nastąpi, a nie wiesz np: Dlaczego bańki mydlane są okrągłe? Po co są sny? Po co człowiekowi gluty w nosie? Czy skąd się bierze kożuch w mleku? To polecam Ci tę książkę. Można się naprawdę wielu ciekawych rzeczy z niej dowiedzieć!

Książka jest w twardej oprawie
Wydawnictwo: Multico
Cena na okładce: 39 zł ( mi udało się ją zakupić w realu w cenie około 23 zł)
Autor: Wojciech Mikołuszko 
Ilustracje: Tomasz Samojlik

3 komentarze:

  1. Grzech nie mieć takiej książki w domu! Na 100% się zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musimy koniecznie zaopatrzeć się w tą pozycję! :) przyda się kiedy Synek zacznie zadawać trudne pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzowałam ostatnio komiks Tomasza Samojlika, a kolejny czeka już w kolejce. Jego ilustracje są genialne! :)

    OdpowiedzUsuń